tisdag 21 augusti 2012

Gör ett nytt försök

Dethär inlägget har jag skrivit närmare 20 gånger men aldrig publicerat. Istället har det slutat med att jag suttit och dränkt datorn i tårar, känt mig som världens hemskaste människa, raderat det jag skrivit, struntat i det hela och hoppats att morsan plötsligt ska börja älska att dammsuga och städa efter hunden. Men så blir nog aldrig fallet, och eftersom jag inte kan ta med henne då jag flyttar är jag illa tvungen att skriva dethär även om det känns som att ge bort en stor del av mig själv. Tänker inte skriva om hur fantastiskt underbar och härlig Molly är för då blir det en enda rörig snyfthistoria igen. Så, vi tar det snabbt. Kraven är korta och enkla:

- Hon är inomhushund och ska också förbli inomhushund!
- Hon behöver massor av kärlek och uppmärksamhet varje dag.
- Hon älskar att följa med på långa springrundor och ska ha motion varje dag om du inte kan ha henne lös.
- Har du ett litet barn som tar upp din tid är hon inget för dig. Hon behöver också tid.
- Hon ska inte sitta ensam och inlåst nånstans under dagarna, här har hon haft ngn runt sig så gott som 24/7
- Du ska inte bo långt bort och du kan räkna med att jag vill besöka henne ibland.
- Skulle hon på nåt sätt inte ha det bra ska jag ha rätt att ge henne till någon annan.
- Har ni besök ska hon vara mitt bland er annars blir hon hysterisk och svartsjuk.
- Hon är ca 6 år, alltså redan levt halva sitt liv.
- Hon öppnar och hoppar på dörrar, så du ska välkomna alla revor med ro.
- Hon tappar tonvist med hår och drar in massor med damm, skräp osv så dammsugaren ska fungera.
- Hon är värdelös när det gäller jakt.
- Hon fungerar däremot utmärkt som vakthund, alltså ska du vara beredd att vakna varje gång ngt rör sig.

Vid väldigt stort intresse kontaktar du mig på ida_snellman@hotmail.com.



3 kommentarer:

Anonym sa...

ooh, vad kostar hon? :')

Ida sa...

I dethär fallet är det inte pengar jag är ute efter utan det viktigaste är att jag vet att hon får ett riktigt bra och kärleksfullt hem!

Anonym sa...

åh sku ja ha en egen lägenhet sku ja jättegärna vila ha henne !