torsdag 30 augusti 2012

Spännande dag

På jobbet var det full rulle och det är alltid lika spännande att åka till kyrkan på nattvard med dementa. Man vet liksom aldrig vad som kan hända och man är alltid lika slutkörd efteråt..

Nåja, när jag väl satt mig i bilen och körde hemåt hamnade jag bakom en långtradare som i sin tur körde bakom en traktor. Vägen var rak och inga bilar kom emot. Jag hade ändå upp farten och långtradaren tycktes trivas med att köra där bakom så jag blinkade såklart och börjar köra om. När jag kommit förbi den första släpvagnen passar det sig förstås för långtradarshaffisen att blinka och svänga över.
Min begravning kom sakta men säkert emot och jag tryckte gasen i botten, skrek utan att få ett ljud och väntade på smällen som aldrig kom. Istället märkte chaffisen mig och tjutade ilsket. Men vadå? Vem var idioten denhär gången?

Kom lyckligt hem och drog till kokkola med Alice och Morsan istället för att packa inför flytten. Gissar det var sista gången jag åkte och handlade med dom två. Båda har fått pippi på babysar och gick och antastade alla småbarn (okej, inte bokstavligen) och petade i alla babykläder. Själv är jag omogen och förstår mig inte på sånt. Jag menar.. allt skrik och bajsande osv.

Det mest spännande jag (Alice) hittade var denna kille som var på erbjudande, rättare sagt 5,95 €


Inga kommentarer: