tisdag 14 augusti 2012

Sister of charity

Emma hade lagt upp låten The 69 Eyes - Sister of charity på sin blogg och skrivit om vilka minnen den framkallar för henne. Tryckte igång låten som varit en favorit för många år sedan och genast var jag tillbaks i bussen påväg till lägerskolan.
Varje låt som jag hört ett flertal gånger tar mig bakåt och alla minnen, känslor och tankar väller fram.
En låt som i själva verket är urdålig kan bli sjukt bra bara den hörts vid rätt tillfälle eller tvärtom. Ta t.ex. Allekirjoittanut - Tosi tarttuva täytebiisi, En skrattretande (dessutom finsk!) låt som konstigt nog får mig att småle och tänka på mina obeskrivligt underbara vänner och ryska gränsen.
För mig är musik nånting av det viktigaste som finns. Det bästa sättet att uppleva minnen är att lyssna på låtar man hört förut, Inte ens bilder kan framkalla den känslan. Så please, Låt mig ha kvar mina öron sålänge jag lever.

There will always be a song in our playlist which we always skip, but never delete..

Inga kommentarer: