fredag 9 mars 2012

Irritationsobjekt

Klockan är tre på natten och jag sitter här. Orsak? jo, jag har sprungit runt på brandvarnarjakt! Hade nästan somnat när ett öronbedövat pip får mig att flyga rakt upp. Ljudet hade jag varit med om förr så gick ner och letade runt i hela huset för att hitta brandvarnaren. Tillslut hittade jag den uppe på en hylla, rev ut batteriet och kände mig helt nöjd, tills den tjuter till igen fastän batteriet var bort? Slängde ut den på terassen och skulle gå och sova igen när jag hör hur en annan piper till. Fatta hur högt jag hade velat vråla ut en massa fula ord. Ännu en gång fick jag springa runt och leta och precis som den andra pep den fastän batteriet var bort så den flög också ut.


Hör jag en brandvarnare till inatt sover jag utomhus! (Först slänger jag in de två idioterna igen) Men med min otur brinner vi väl upp inatt.

Inga kommentarer: