torsdag 29 mars 2012

Ledig dag

Idag har jag tagit mig själv i kragen och kollat runt på olika utbildningar. Insåg att ansökningstiden snart går ut och fick lite småpanik eftersom jag absolut inte har nån aning om vad jag vill bli/jobba med. Sökte hursomhelst in till Arcada - Akutvård och idrott o. hälsopromotion, Sen också till Umeå till idrottsvetenskapliga programmet. Sökte nog mest för skojs skull, och Ärligt hittade jag inte någon utbildning jag verkligen skulle brinna för i nuläget.

Sen skulle jag hämta ut mitt körkort idag eftersom mitt nuvarande inte gäller längre. Gissa om inte dörren var låst då jag kom fram. Hur tänker folk egentligen, Att man ska ha tid att springa alla ärenden före klockan 16? Så nu kör jag olagligt, och med min otur står blågubbarna och flirtar med mig vid vägkanten imorgon. Dessutom misstänker jag att min bil är obesiktad så jag har plötsligt gått och blivit lite småkriminell.


Gav också gärnet på gymmet med lillasyster, och för att lyxa till det och snabba på sommaren blev det även några minuter i solarium efteråt. Sen struntade jag i proteinerna idag och tackar kolhydrater för att dom finns. Bröd och pasta is the shit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rätt attityd att söka till skola för skoj skull! Det är lättare att bestämma sig om man inte ser på så allvarligt.
Känner igen mig själv i ditt inlägg. Jag hade hört för ett antal år sen att det var ansökningstid till YH. men inte funderade jag nåmera på det. Sen sista ansökningsdagen (läs: kvällen) kom jag på att kanske man skall sök in... Surffade bland de olika utbildningarna och hittade nått i en helt främmande bransch. Bestämde mig att söka in för skoj skull! Sökte till en skola som inte skulle ha in nå "förhandsprov", trodde jag. Men efter några dagar föll det i postluckan uppgifter som skulle skickas in (hade tydligen missat det). Himla press så skickade jag in nå arbete... Så blev det intagningsprov> intagningsbrevet... å vips så sa man upp en fast anställning och börja studera på YH. Och de var nog bland de bästa vändning som kunde hända! Så kan det gå när man söker in på skoj skull ;) Lycka till med sökandet och ta inte ev. inlämningsuppgifter/inträdesprov så allvarligt som jag, utan gör det också på skoj skull så kommer det säkert att gå bra. Onödigt att ta stress över det! =)

Sen tänkt jag ännu kommentera kort att köra obesiktad... De löns att besikta bilen så snabbt som möjligt för polisen brukar vara extra tänd att hitta obesiktade bilar! Har hört nångång att di kan till å me ha nån maskin i vissa bilar som känner igen obesiktade registerplåtar. Hur som helst... de löns inte att ta risken att utsättas för farbror blås böterslapp + att mista registerskylten!

Roligt att läsa din roliga & ärliga blogg :)

Ida sa...

Så kan de gå, Roligt att de gick vägen för dig! :)
men tack ska du ha, och nej ja tar ingen press alls, Känner nog att jag ännu är en skolmänniska som ska sitta i skolbänken nåt år fast vad det blir till syns det ju. Man har ju hela livet framför sig ;)

Jag har alltid varit noga med allt sånt som kan inverka i mitt register osv, men jag har trott att man ska få hem en påminnelse när bilen ska besiktas eftersom jag fick det förra året. Sen för några dagar sedan fick jag veta att dom inte alltid skickar påminnelse. jag kollade upp det idag och bilen är ännu besiktad i två veckor så jag hinner som tur ännu :D