fredag 3 februari 2012

Inspiration by kika

Kika hade upp domhär frågorna på sin blogg så tänkte fundera lite kring dom här.

Är det vanligt att man kollar upp någons bakgrund förrän man går ut på date/träff? (då menar jag inte bara google, hehe. Utan att man kollar med kompisar om vad personen är för typ och så vidare)
 

Jag tror dom flesta kollar upp bakgrunden på den dom ska på date med, bara för att vara på den säkra sidan. Jag vet ju av mig själv att jag oftast snokar runt lite för att försöka få mig en bild av personen. Fast, man vill ju inte veta allt (tro sig veta) före man ens lärt känna personen, då är det ju inget intressant längre. Sen kan jag  aldrig lita på att det som sägs om personen är sant eller inte, utan han ska själv få mig att bilda en egen uppfattning av honom. Så för mig spelar inte killens bakgrund någon roll hur taskig den än sägs vara. Visst åker man dit ibland och inser att det låg en hel del sanning i vad andra sagt, men sånt får man leva med.

Är det viktigt att er framtida partner har en bra utbildning och ett välbetalt jobb?

Nej. Jag vet att det slinker ur mig lite här och var att jag ska ha en rik och döfärdig man,  Men utbildning och lönen är absolut inget som avgör. Skulle jag bli högutbildad och få bra betalt så inte skulle jag sitta där och gnälla över min man som råkar vara arbetslös och utan utbildning. Att ha en rik man behöver inte betyda att man skulle vara lyckligare. Ofta är det såna som sitter fast i sitt jobb från morgon till kväll, har inte tid med familjen eller varann och i slutändan dödar det både kärleken och lyckan. Hellre sitter jag då och myser med min gubbe i en halvtaskig soffa och njuter av det vi har tillsammans istället för att njuta av pengarna.

Tror ni att vi människor någonsin blir nöjda eller söker vi alltid efter mer?

Människan är konstig, och jag tror att vi alltid kommer att söka efter mer. Ta tex att man lagt upp ett mål som man ska uppfylla och när man nått det målet är det meningen att man ska vara nöjd? Nej, man fortsätter sätta upp nya mål vartefter. Då snackar jag om framgångar, drömmar, komplex osv. Det tycks hela tiden finnas saker man måste förbättra och finns det inte där rakt framför ögonen så letar man upp dom. Sorgligt men sant.

1 kommentar:

Anonym sa...

thank you darling <3 kloka svar som alltid ;)