torsdag 9 februari 2012

Till dig.

Jag vaknar en tidig morgon, ser ut och märker att solen skiner. Jag är ledig och har en underbar dag framför mig. Jag går ut, startar bilen och sätter på favoritlåten och njuter av att solen bländar mig i ögonen. Jag svänger in till besiktningskontoret, nöjd över att inga andra bilar står där vilket betyder att jag inte behöver stå i nån kö. Jag öppnar dörren och går in, slänger fram ett leende till dig som sitter bakom skrivbordet. Jag får en grymtning tillbaka. Jag fortsätter att vänligt berätta vad jag kom dit för. Jag får ett surt svar. Du håller på att få ner mitt humör. Jag förstår inte vad du nyss förklarat och frågar snällt igen. Du nästan fräser tillbaka. Nu har du fått mig att nästan påpeka att du har läppstift på tänderna. Jag säger istället tack och hej och vänder mig om. Du ger mig inget svar. Jag har redan öppnat dörren och gått ut. Benen går tillbaks till bilen medan resten av kroppen vill gå in tillbaka och ge dig en rak höger. Jag har stött på allt för många som du. Som sitter där bakom disken, måste visa att ni har övertaget. Har ni en dålig dag är det okej att det går ut kunderna. Hur fasen tänker ni då? Tack för att ni förstör timmar av mitt liv och en annars så härlig dag.

5fdp - Under and over it 

2 kommentarer:

Mikaela sa...

indeeed. finns int na värr än sånde typre... nästa gang slår du till så o har läppstift över heila fejju :D

Ida sa...

Haha =D